Wednesday 22 February 2012

~Bayanganmu, Merinduimu~

aku merenung ke luar jendela
bayangan wajahnya menjelma
terdetik hatiku seketika kala sepi menyapa
dia datang lagi walaupun hanyalah dalam bayangan,

aku kembali tersenyum lebar
hati mulai berputik kembali
tapi itu hanyalah seketika cuma
hakikatnya dia sudah lama pergi
tinggalkan aku terdampar sepi di sini.

aku amati seraut wajah itu
yang pernah kubelai penuh manja
aku sentuh bibirnya memekar senyuman
betapa aku rindu untuk melihat senyumannya,

sepi yang hadir memainkan memori lama
indah, terasa diri sangat bahagia
merasai seputik segar cinta
walau sejenak namun aku syukur
mengenalimu yang mengajariku tentang cinta.

aku masih duduk mengelamun jauh
bayanganmu masih menggoda rinduku,
hatiku berbisik, mengeluh kesal juga
"apakah kau juga merindui aku di sana?"

Isma Anis Al-Fikri
♥ 22 Feb 2012 ♥

No comments:

Post a Comment