Wednesday 22 February 2012

*MELAMBAI WAKTU*


*MELAMBAI WAKTU*

aku terlalu kepenatan untuk mengejar pelangi yang tiada terbenam di dada alam,
kenyataan ini terlalu memilukan harapan, yang juga telah bertongkah pada dayaku...
kelmarin mungkin nafasku masih belum tersekat seperti saat ini, hingga perihnya nadi menggetarkan alunan hayat yang masih memalu degupan pengaliran rasa ini...

walaupun aku tiada sempat berpayung dari tetesnya kedukaan, tiada jua aku bisa melangkahkan impian yang semakin kelelahan ini... lalu hanyalah kepak-kepak perasaan yang menerbangkan ketaksamaran hati dan perasaan pada kekabutan waktu...

sebuah tinta bisikan garau kepenatan mencungapkan perjalanan pada dinding-dinding lusuh dari warna-warna keindahan... menampal secarik baldu di kelicinan lumut-lumut berserabut... cukuplah pudar lukisannya agar kerapuhan menandai sempadan, kerna ramai akan terlupa dengan jubah sulaman pujangga yang menyelimuti kekotoran cemuhan mahupun keteguhan...

mengapa harus aku risaukan pabila lambaian ini semakin tak bermaya lagi... pastinya waktu bisa mengerti bahawa hanya aku yang bisa berhenti dari mengejarnya dan hanya aku jua yang bisa terhenti dari jejakannya... lambaian ini jua tiada terkira hingga waktupun tak bisa melabuhkan aksaranya....

220212 1630

© Gerbang Kayangan 2012, All Rights Reserved

No comments:

Post a Comment