Monday 20 February 2012

Kulihat Cinta di MataMu...


Kulihat Cinta di MataMuu...

kulihat cinta di matamu

dan hatimu berselimut rindu
namun rasamu kau tutup dalam raga
dalam diammu, aku merasa
masih ada cinta di hatimu
terlukis dalam sinar di matamu

kulihat cinta di matamu
tersembunyi dalam sebuah peti hati,
rindu yang kini menjadi banduan
menjerit dalam diammu, aku merasa
rayuan kalimah kasih jelas
terlukis dalam sinar di matamu

kulihat cinta di matamu
terkubur, sengaja kau cuba matikan
denyutan rindu dalam diammu, aku merasa
masih ada kepercayaan pada cinta
terlukis dalam sinar di matamu

kulihat cinta di matamu
sering kau menafikan kewujudannya
hatimu cuba memadam bekas rindu
dalam diammu, aku merasa
jeritan bisu mengiringi hela nafasmu
terlukis dalam sinar di matamu

kulihat cinta di matamu
indahnya mempesonakan aku
melahirkan rasa rinduku tukmu
dalam diammu, aku merasa
kau juga ada merasakan cinta
mekar dalam lubuk hatiku
dan kini terlukis dalam sinar
di mataku ...


Isma Anis Al-Fikri
♥ 20 Feb 2012 ♥

No comments:

Post a Comment